sobota 9. července 2016

Vyvolená bohy – Smrtící dotyk (MINI-RECENZE)

Autor: Melinda Salisbury
Série: Vyvolená bohy
Pořadí v sérii: 1
Žánr: Fantasy, YA, romantika
Počet stran: 256















Anotace

„Jsem dokonalá zbraň. Můj dotyk je smrtící.“ 
Twylla je dívka vyvolená bohy. Je zosobněním božské dcery a jako taková je zaslíbená princi. Za svoji výjimečnost ale draze platí: každý měsíc musí pozřít jed, a přinést tak důkaz o svém božském postavení. Její dotyk je však pro obyčejného člověka smrtící. Twylla proto není běžným členem královského dvora. Je královninou popravčí. Každý měsíc navštěvuje vězení a přikládá své ruce na ty, kteří jsou odsouzeni k smrti. Žije osaměle a izolovaně. Když ale nastoupí nový strážce, vše se změní. Spustí se kolotoč dvorských intrik, úkladů a vražd... Dokáže si dívka správně zvolit mezi královským snoubencem a přitažlivým, ale obyčejným smrtelníkem? Rozhodne se pro povinnost, nebo pro lásku?

~~~

  Obálka. Právě ta byla důvodem, proč kniha skončila na mém seznamu. Opravdu se mi líbila. Co říct, někdy to prostě stačí k tomu, aby člověk, aniž by o knize věděl něco více, dal přednost pěknému, chytlavému zpracování. Provinile by se za to rozhodně cítit neměl. I když... Po přečtení se mnohdy nějaká známka provinilosti objevit může...

SLIBNÝ NÁMĚT - KULHAVÉ ZPRACOVÁNÍ 

  Potenciál příběh nepochybně má. Pojídačka hříchů, královnina popravčí, milostný trojúhelník, dvorské intriky, přicházející hrozba... Místy jsem se skutečně začetl. Abych však byl upřímným, většinou mě příběh nedokázal zaujat natolik, abych dychtivě a s očekáváním toužil po další stránce. Jednak za to mohly postavy, které mi nepřišly sympatické či dokonce nesympatické natolik, aby mi nějakým způsobem přirostly k čtenářskému srdci, jednak nejsem příznivcem psaní v první osobě. Samozřejmě, najdou se mnohé výjimky, kdy je tak dílo mnohem osobitější, ale Smrtící dotyk k nim nepatřil. 
  Občas si říkám, že u nás podobné tituly vycházejí jen proto, že jsou ze zahraničí, tudíž pro většinu více atraktivnější... Hlavně tedy pro dívky, u kterých zrovna začíná pubertální období. Stačí se rozhlédnout - jsou schopné v tomhle duchu přečíst opravdu vše, navíc s vysokým ohodnocením a domněním, že se jedná o nejlepší knihu na světě.

  Příliš chvály ode mě Smrtící dotyk sice nedostává, ale jeho čtení tu nejtěžší nudu zažehnat dokázalo... Jedná se zkrátka o odpočinkovou četbu, atraktivní zejména pro mladší čtenáře, jež neurazí, ale ani ničím nenadchne a nepřekvapí. Snad jen závěr samotný dílo posunul lehce na vyšší hodnocení. U něj jsem jako čtenář zbystřil, což byla oproti dosavadnímu průběhu určitá změna. Nic to však nemění na tom, že druhému dílu šanci nedám. Ať už byl závěr jakýkoliv...


HODNOCENÍ: 2+/5

Žádné komentáře:

Okomentovat